DANE FIRMY                        » więcej
GDZIE JESTEŚMY               » powiększ

tworzywa sztuczne i kauczuk
Drukuj Email
TAŚMY TYPU SLIDING Z TKANINĄ PO STRONIE BIEŻNEJ


W niektórych rozwiązaniach transporterów poziomych, ze względów techniczno- użytkowych, nie występują podporowe rolki, natomiast wykorzystuje się zjawisko tzw. ślizgu.
W takim przypadku, taśma musi mieć specjalną konstrukcję okładki bieżnej, aby ograniczyć tarcie występujące pomiędzy trakcją nośną przenośnika a płaszczyzną taśmy.
Z tego powodu SAVA produkuje specjalny typ taśmy do transportu ślizgowego, pozbawiony od strony okładki bieżnej warstwy gumy, co w rezultacie zmniejsza do minimum zjawisko tarcia.

alt

Budowa taśmy przenośnikowej SAVA do transportu ślizgowego:

  • zmodyfikowany, dwu – lub – wieloprzekładkowy rdzeń EP (poliestrowy wątek + poliamidowa osnowa), elastyczny poprzecznie, łatwo układający się w rynnie,
  • alternatywnie, zmodyfikowany dwu – lub- wieloprzekładkowy rdzeń typu EMF (wielowłóknowy, poliestrowy wątek / multifilament/ + jednowłóknowa, poliamidowa osnowa/monofilament/ ) poprzecznie sztywna, do transportu płaskiego,
  • ekstra mocna, amortyzująca, cienka warstwa gumy ( skimmed layer),
  • alternatywnie, ekstra mocna, amortyzująca, nie plamiąca, cienka warstwa gumy,
  • odporna na ścieranie okładka nośna, klasa Y, lub w zależności od potrzeb, bez okładki nośnej,
  • inne typy okładek na zamówienie.
W zależności od zastosowań oraz konstrukcji przenośników , taśmy do transportu ślizgowego występują w 2 podstawowych typach:
  • typ EP – elastyczna poprzecznie, łatwo układająca się w rynnie
  • typ EMF – porzecznie sztywna, tylko do transportu płasko-ślizgowego

 

Taśmy do transportu ślizgowego znajdują podstawowe zastosowanie tylko na przenośnikach przystosowanych do tego rodzaju pracy w:
  • stołach sortowniczych,
  • urządzeniach pakujących i paletujących,
  • transporcie bagażu,
  • transporcie drewna,
  • recycling’u i transporcie śmieci,
  • transporterach odbiorczych,
  • ...
alt

 

Taśmy SAVA przeznaczone do transportu ślizgowego używane są w następujących segmentach przemysłu:

  • przemyśle leśnym, przetwórstwie drewna i tartakach,
  • recycling’u, zakładach utylizacji i przerobu śmieci i odpadów,
  • paczkarniach,
  • lotniskach,
  • pocztach,
  • zakładach produkujących tekturę i papier techniczny,
  • przemyśle spożywczym,
  • ...
  • i w Twojej firmie.


Zalety:

  • sprowadzony do minimum, współczynnik tarcia pomiędzy taśmą a urządzeniem transportującym przy pokrytej gumą okładce nośnej, jak również, przy zastosowaniu taśmy bez okładek gumowych, (dolna i górna okładka wykonane są ze specjalnego materiału),
  • poprzecznie stabilne, tworzą równą płaszczyznę (dot. typu EMF),
  • dzięki specjalnej konstrukcji rdzenia, obrzeża dokładnie przylegają do krawędzi przenośnika,
  • wysoka odporność na rozwarstwienia,
  • niskie koszty montażu, eksploatacji, prostota obsługi,
  • minimalne koszty połączeń na ciepło, klejenia na zimno lub łączenia mechanicznego,
  • niska rozciągliwość przy 10% obciążeniu roboczym,
  • odporna na wpływ warunków atmosferycznych i środowiskowych,
  • odcięte obrzeża.


Typowa szerokość taśm:

  • Do 1600mm
  • Inne wymiary na żądanie.


Informacje techniczno – handlowe:

  • Taśmy o wytrzymałości: od EP 250N/mm do EP 3150N/mm oraz EMF 250 N/mm do EMF 500N/mm dostępne na zamówienie
    ( przy zachowaniu minimum produkcyjnego).
  • Grubość okładek na zamówienie.


Standardowe typy w bieżącej sprzedaży:

Taśmy przenośnikowe z tkaniną od spodu wykonane są wg normy DIN 22102

Rdzeń
Okładki
EP 250/2
2/0 Y, MOR
EP 400/3
2/0 Y, MOR



alt

alt alt

 
na vrh